Yamaha XJ 900 S Diversion
€ 1.850,-
Bouwjaar | 15-08-1996 |
Categorie | Tourmotor |
Kmstand | 29.571 km Financieren |
Motorinhoud | 892 cc |
Algemeen
Bouwjaar | 15-08-1996 |
Categorie | Tourmotor |
Kmstand | 29.571 km Financieren |
Motorinhoud | 892 cc |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | VD ENDEN Cars & Classics |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rivierkade 8b |
Postcode | 4931 AA |
Plaats | Geertruidenberg |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 23657092 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vdenden.com |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Leuke Yamaha Diversion 900 inclusief GROTE GIVI topkoffer.
Tevens complete kofferset erbij. zijkoffers etc.
Yamaha XJ 900 S Diversion
- Kenteken: MX-73-KJ
- Merk: Yamaha
- Model: Tour
- Tellerstand: 29571 KM
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1996
- Transmissie: Geschakeld
- Kleur: rood Metallic
- Motorinhoud: 892 cc
- Aantal cilinders: 4
- Vermogen: 66 kW / 90pk
- Ledig gewicht: 245 kg
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
In 1983 werd de Yahama XJ900 voor het eerst in Europa als sportieve toermotor geïntroduceerd. Toen Yamaha met de Yamaha XJ900 (31A) op de markt kwam, als concurrent van de Honda CB900, was het meteen al een succes. Als luxueuze supersport werd de XJ900 voorzien van diverse aluminium zaken vanwege gewichtsbesparing.
XJ 900S Diversion
De opvolger werd de Yamaha XJ900S Diversion en zag er totaal anders uit maar was nog wel gebaseerd op het model van de XJ900 uit 1983. De Diversion kwam in twee versies uit; de XJ900S en de XJ900GT. De XJ900GT is de zogenaamde Grand Tourer uitvoering van de gewone XJ900S. Deze is, typisch voor tour motoren, voorzien van een Toerkuip en twee Krauser K2 zijkoffers terwijl de gewone XJ900S het zonder koffers moet doen en alleen is voorzien van een bikini fairing. De XJ900S/GT is in de Verenigde Staten uitgebracht als de "1983 Seca XJ900RK".
Deze "DIV" heb ik enkele jaren geleden voor mezelf gekocht om mee te rijden, helaas komt het er niet van.
Ik heb sinds ik de motor heb nog geen 1.500 km gereden met deze leuke tourmotor.
Sinds dat ik hem kocht heb ik er nieuwe banden, nieuwe remmen, remset volledig gereviseerd, carburateur gereviseerd en een onderhoudsbeurt gegeven..
De motor rijdt heel comfortabel, is voorzien van een 45l. GIVI topkoffer. Tevens bij de motor zijkoffers en een kleine topkoffer aanwezig.
Interesse? Van harte welkom om eens te komen kijken.
English:
In 1983, the Yamaha XJ900 was first introduced in Europe as a sports touring motorcycle. When Yamaha launched the Yamaha XJ900 (31A), as a competitor to the Honda CB900, it was an immediate success. As a luxurious supersport, the XJ900 was equipped with various aluminum items to save weight.
XJ 900S Diversion
The successor was the Yamaha XJ900S Diversion and looked completely different but was still based on the XJ900 model from 1983. The Diversion came in two versions; the XJ900S and the XJ900GT. The XJ900GT is the so-called Grand Tourer version of the regular XJ900S. This is, typical for touring motorcycles, equipped with a touring fairing and two Krauser K2 side cases, while the regular XJ900S has to make do without cases and is only equipped with a bikini fairing. The XJ900S/GT was released in the United States as the "1983 Seca XJ900RK".
I bought this "DIV" a few years ago for myself to drive, but unfortunately it never happened.
Since I got the bike, I have ridden less than 1,500 km with this nice touring bike.
Since I bought it, I have had new tires, new brakes, a
Basisdekking voor uw motor
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen motor mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen motor