Volkswagen Golf R32
€ 49.950,-
Bouwjaar | 01-10-2003 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 58.939 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | SP-270-N Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.189 cc |
Vermogen | 177 kW (241 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-10-2003 |
Categorie | Hatchback |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 58.939 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | SP-270-N Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.189 cc |
Vermogen | 177 kW (241 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Fabrieksnieuw |
Contactpersoon | R. van Stippent |
Adres | Eindhovenseweg Zuid 57 |
Postcode | 5683 PW |
Plaats | Best |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)73 - 8884422 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.fabrieksnieuw.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Prachtige Volkswagen Golf IV R32 met slechts 59.000 km. Na het doorslaande succes van de GTI versies besloot Volkswagen begin jaren 90 dat er nog ruimte was voor een overtreffende versie. De Golf 3 VR6 was de eerste Golf met deze motor ooit. Toen rond 1997 de Golf 4 kwam bracht Volkswagen de 2,8 liter V(R)6 4-motion op de markt en dachten fans dat dit de ultieme overtreffende trap was. Vriend en vijand werd verrast toen VW helemaal aan het einde van de productie nog met een overtreffende trap kwam. De R32 met 241 pk 3.2 liter VR6 werd geboren en met open armen ontvangen. De exterieur en interieur aanpassingen maken van deze Golf een zeer krachtige verschijning. De meeste IV R32 modellen hebben een driedeurs carrosserie, de vijfdeurs versie is een zeldzaamheid.
Auto wordt afgeleverd met nieuwe olie, accu en APK.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf | 50 jaar jong
De Volkswagen Golf bestaat 50 jaar. Het model heeft in die periode een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd. Zo is de Golf de meest verkochte en meest geziene auto op de Nederlandse wegen. Volkswagen zou daarom op zijn lauweren kunnen rusten. In plaats daarvan steekt het de huidige, achtste generatie, in het nieuw. Immers, om succesvol te kunnen blijven is het belangrijk om met de tijd mee te gaan.
De Volkswagen Golf voor modeljaar 2024 biedt ook in de basisvorm een moderne en rijke uitrusting. De 1.5 eTSI presteert voldoende en is zuinig. Goede rijeigenschappen.
Plus
- Uitstekend weggedrag
- Vernieuwd en toch vertrouwd
- Zuinige, stille 1.5 eTSI motor
Min
- Matige ruimte achterin
- gevoel in rempedaal niet altijd hetzelfde
- stevige prijs
Conclusie
De huidige Golf verscheen in 2019 op de markt. Dat betekent dat de "Golf 8" zijn vijfde verjaardag viert en dat betekent tijd voor een verjongingskuur. Omdat de Golf een auto voor het grote publiek is, is vooral werk gemaakt van de gewone uitvoeringen. Alle versies hebben een scherper gelijnde neus met moderne verlichting. De uitrusting is rijker en moderner geworden en staat daarmee op het niveau van meer recent geïntroduceerde modellen van andere merken.
Een 1.5 liter viercilinder benzinemotor is voortaan standaard. De meest gekozen variant daarvan is de mild hybrid en die is dankzij een slimmere manier van energie terugwinnen nog zuiniger geworden. De prestaties van de 116 pk sterke versie zijn precies voldoende. Het weggedrag van de Golf is precies zoals het hoort: veilig, comfortabel en indien gewenst zelfs sportief.
Kortom: de Golf gaat met de tijd mee, maar blijft desondanks een heel gewone auto voor heel gewone mensen. Net als de voorgaande 50 jaar.