Volkswagen Golf GTI 16V | Route 66 Auctions
€ 1.000,-
![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 01-01-1986 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 16.777.215 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Overige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 01-01-1986 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 16.777.215 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Overige Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | - |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | E&R Classics |
Contactpersoon | Ernest Praag |
Adres | Kleiweg 1 |
Postcode | 5145 NA |
Plaats | Waalwijk |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)416 - 751393 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.erclassics.com/ |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Volkswagen Golf GTI 16V | Route 66 Auctions
Wij bieden te koop aan deze mooie Volkswagen Golf GTI. Deze Volkswagen Golf GTI is nieuw geleverd in 1986. De auto is voorzien van de 1781cc 4 cilinder motor en de handgeschakelde 5-versnellingsbak. De auto heeft een lage tellerstand van slechts 83.400 km.
Deze prachtige GTI 16V is voorzien van een mooi zwart lakwerk gecombineerd met een grijs interieur. De GTI details en de radio maken de auto nog mooier. Bent u op zoek naar een in zeer goede staat verkerende Volkswagen Golf GTI 16 klepper? Bied dan mee!
Deze auto rijdt, remt en schakelt.
De auto heeft momenteel een Frans kenteken.
Het is raadzaam om het voertuig eerst te bekijken alvorens te bieden om teleurstellingen achteraf te voorkomen. Neem contact op om een afspraak te maken.
LET OP: DEZE AUTO WORDT ONLINE GEVEILD DOOR ROUTE 66 AUCTIONS. HET VERMELDE BEDRAG IS HET STARTBEDRAG.
MAAK VANDAAG NOG EEN ACCOUNT AAN OP DE WEBSITE EN START MET BIEDEN: https://auction.erclassics.com/
DEZE VEILING START OP DINSDAG 25 JUNI EN EINDIGT OP DINSDAG 9 JULI OM 19.30 UUR.
KIJK VOOR MEER INFORMATIE, KIJKDAGEN EN ALLE OVERIGE VEILING AUTO'S OP ONZE WEBSITE: https://auction.erclassics.com/
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Volkswagen Golf GTI | Van het oude stempel
De Volkswagen Golf GTI is een icoon. Maar de GTI is inmiddels ook achterhaald. Elektrische auto's zijn in de basisuitvoering vaak al sneller dan sportieve auto's met een conventionele verbrandingsmotor. Bovendien biedt Volkswagen inmiddels de eerste sportieve elektrische auto aan met de "GTX". Toch ziet het merk ook nog ruimte voor een Golf GTI met benzinemotor. Terecht?
![Autotest | Volkswagen Golf GTI Van het oude stempel](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/4368/volkswagen-golf.jpg)
De VW Golf 8 GTI is een sportieve hatchback van het oude stempel. Terwijl elektrische auto's alles makkelijk maken, geeft de GTI de opwinding van een verbrandingsmotor en gevoel met het mechaniek.
Plus
- sportief, speels en uitdagend
- overtuigt ook als top-uitvoering van de Golf
Min
- fors verbruik
- stevig prijskaartje (vanwege CO2-belasting)
Conclusie
Is er nog ruimte voor een Golf GTI met een conventionele benzinemotor? Na een uitgebreide proefrit luidt het antwoord: ja, maar alleen voor de echte liefhebbers. Omdat zelfs een standaard elektrische auto al sneller is dan een conventionele sportwagen, zit de meerwaarde van de GTI niet meer in de prestaties. En omdat de prijs van een auto sterk afhankelijk is van de CO2-uitstoot is de GTI relatief duur.
Toch heeft de Golf GTI een heel eigen charme. Een elektrische auto presteert in alle rust en het maximale vermogen is direct beschikbaar. Dat kan worden ervaren als superieur, maar ook als saai. De GTI heeft ronkende uitlaten en bouwt zijn vermogen op naar een spectaculair hoogtepunt. Daarbij is de GTI in het voordeel met een lager gewicht en dat zorgt voor meer levendigheid. Tenslotte neemt bij een elektrische auto een elektronisch brein alles over, terwijl de GTI een traditioneel mechanisch gevoel geeft en de bestuurder daardoor meer betrekt bij het rijden.