Porsche 911 Cabriolet 964 BUILD 5-Speed Manual / Fully rebuild / New leather / 3.0 SC Base / 1981

€ 54.950,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 25-02-1981
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 186.236 km
Deuren 2
Kenteken GL-GP-32 Verzekeren
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.994 cc
Vermogen 133 kW (181 pk)

Porsche 911 Cabriolet 964 BUILD 5-Speed Manual / Fully rebuild / New leather / 3.0 SC Base / 1981


€ 54.950,-

Algemeen

Bouwjaar 25-02-1981
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 186.236 km
Deuren 2
Kenteken GL-GP-32 Verzekeren
Kleur Zwart Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.994 cc
Vermogen 133 kW (181 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Auto Mooij Classics
Contactpersoon Afdeling verkoop
Adres Lange Vonder 16
Postcode 5741 TT
Plaats Beek En Donk
Provincie Noord Brabant
Land Nederland
Telefoon +31 (0)492 - 778267 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.automooij.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Modeljaar: 1983

Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Ledig gewicht: 1.145 kg
Wielbasis: 227 cm

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Aantal eigenaren: 4

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

Unieke en zeer goed onderhouden Porsche 911 cabriolet uit 1981.

Kosten noch moeite gespaard en volledig omgebouwd naar 964 bodywork.

Dit exemplaar begon zijn leven als een 911 Targa 3.0 SC uit 1981.
In 2010 is de auto door carrosseriebedrijf Folger in Duitsland volledig omgebouwd naar een cabriolet.
In 2023 is zijn vervolgens de 964 delen gemonteerd.
Hierbij zijn de bumper o.a. vervangen en is er een elektrisch bediende achterspoiler gemonteerd.

Alles is gedocumenteerd aan de hand van een stapel facturen bij deze auto, waar in de loop der jaren enorm veel geld in geinvesteerd is.
Een greep uit deze werkzaamheden;
-In 2010 volledige motorrevisie
-Volledig nieuw lederen interieur (inclusief deurpanelen en dashboard)
Meest recent is er in April 2023 groot onderhoud uitgevoerd met o.a.
-nieuwe Sachs koppeling incl druklager (motor in-en uitgebouwd)
-vloeistoffen (olie, versn. bak en remvl.) en filters vervangen
-keerring versnellingsbak vv
-nieuwe gordels
-kleppen gesteld
-nieuwe kleppendeksel pakkingen
-bougies& bougiekabels vv
-remservice incl remslangen en remklauw vv
-nieuwe stabilisator rubbers (voor & achter)
-revisie K-jettronic

Tevens zijn zojuist in voorjaar 2024 nog alle 4 de banden vernieuwd voor Michelins Pilot Sport's deze zijn nog als nieuw.

Auto rijdt fantastisch!
Je merkt aan alles dat deze auto van een liefhebber is geweest en het nodige aan gespendeerd is.
Alles ligt super strak op de weg zonder gekke bijgeluiden of trillingen.

Is de interesse gewekt?

Dit exemplaar is te bezichtigen in onze nieuwe, 4500 m² dubbele verdieping showroom in Beek en Donk (Lange Vonder 16).

Tevens vindt u een uitgebreide fotoreportage in hoge resolutie op onze eigen website; www.automooij.nl

Wij zien u graag tegemoet voor een lekkere kop koffie en stellen u in de gelegenheid onze ruime collectie klassiekers te komen bewonderen!

Disclaimer; ondanks dat onze advertenties met de grootste zorg worden samengesteld blijven deze onder voorbehoud van prijswijzigingen en typefouten.

Controleer daarom altijd goed of de specificaties die u belangrijk vindt overeen komen met de beschrijving.

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Porsche 911 | Dromen mag nog steeds

Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?

Autotest | Porsche 911 Dromen mag nog steeds

De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.

Plus

  • snel, opwindend en spectaculair
  • ook dagelijks bruikbaar
  • subliem weggedrag

Min

  • relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting

Conclusie

Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.

Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.

Deel deze advertentie