Porsche 911 2.7 Coupé, 165PK, Full/Restauration, Zilver/Zwart/Leather, 175MI

€ 58.945,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 30-06-1976
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 175.832 km
Deuren 2
Kenteken TJ-ZN-87 Verzekeren
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.700 cc
Vermogen 121 kW (165 pk)

Porsche 911 2.7 Coupé, 165PK, Full/Restauration, Zilver/Zwart/Leather, 175MI


€ 58.945,-

Algemeen

Bouwjaar 30-06-1976
Categorie Oldtimer
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 175.832 km
Deuren 2
Kenteken TJ-ZN-87 Verzekeren
Kleur Grijs Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Motorinhoud 2.700 cc
Vermogen 121 kW (165 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam ASNV B.V.
Contactpersoon Nick Vialle
Adres Bosbeemd 1
Postcode 5741 TR
Plaats Beek En Donk
Provincie Noord Brabant
Land Nederland
Telefoon +31 (0)492 - 729158 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
Website www.asnv.nl
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • airbag bestuurder
  • lederen bekleding
  • metallic lak
  • radio/cd speler

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Algemene informatie
Carrosserievorm: Coupé

Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat: 195/60 R15

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 4

Milieu
Emissieklasse: Euro 0

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen

In nieuwstaat verkerende staat Porsche 911 2.7 Coupé model met 165 PK en maar 175.832 MI op de teller afkomstig van 2e eigenaar met Nationale Autopas.

Voor modeljaar 1974 werd het carrosseriedesign van de Porsche 911 voor het eerst opnieuw ontworpen.
In aanvulling op een Coupé en een Targa versie werd er ook een Cabriolet leverbaar, vanaf modeljaar 1983.
Het meest in het oog springende kenmerk van deze 911 generatie is de hoger geplaatste bumper, voorzien van zwarte stootrubbers.
Tussen de achterlichten van het G model zit een rood paneel en een Porsche logo in rood of zwart, afhankelijk van het modeljaar. Naast de achterste kentekenplaat zitten twee grote stootrubbers met geïntegreerde kentekenplaatverlichting.
De hoger geplaatste bumpers met stootrubbers van het G model waren het resultaat van strengere goedkeuringseisen in de USA. Met de introductie van deze regels, moesten bumpers bij een aanrijding tegen een vast obstakel bij een snelheid van maximaal 8 km/h (5 mph), de energie kunnen absorberen zonder dat er schade aan de carrosserie zou ontstaan.
Om aan deze eis te voldoen, waren de bumpers voor de USA-markt via hydraulische botsenergiedempers aan de carrosserie bevestigd.
Voor modellen die niet voor de USA-markt waren, werden er meer voordelige botsenergieabsorberingspijpen gemonteerd in plaats van de hydraulische botsenergiedempers.
Deze moesten worden vervangen na een aanrijding van achteren. Echter, de botsenergiedempers konden als meeruitvoering worden besteld.

Frames/portiergrepen
De 911 en 911 S hadden verchroomde ruitframes en portiergrepen.Velgen
De 911 en 911 S waren standaard voorzien van 15" gegoten aluminium velgen van ATS.

Buitenspiegels
Het standaard 911 model had verchroomde buitenspiegels t/m modeljaar 1975. Vanaf modeljaar 1976, werden er grotere, elektrisch verstelbare buitenspiegels, gespoten in de carrosseriekleur gemonteerd.
Alleen de 911 S had verchroomde buitenspiegels in modeljaar 1974.

Motoren
Het standaard 911 model had een 6-cilinder boxermotor met een cilinderinhoud van 2,7 liter. In eerste instantie ontwikkelde deze 150 pk en 165 pk vanaf modeljaar 1976.
De motor van de 911 S ontwikkelde een vermogen van 175 pk.

Koplampringen
De koplampringen van de 911/911 S waren verchroomd.

Een groot deel van ons aanbod occasions heeft nog fabrieksgarantie, dat is de meest uitgebreide vorm van garantie. Is deze fabrieksgarantie verlopen, maar is uw auto jonger dan 10 jaar? Dan krijgt u tegen een kleine vergoeding een van onze ASNV B.V. garantiepak

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Porsche 911 | Dromen mag nog steeds

Het is al decennialang een ritueel. Wanneer kleine jongetjes groot worden en zakelijk succes boeken, belonen ze zichzelf met hun droomauto. Die droomauto is altijd de auto uit hun jeugd: de Porsche 911. Daarom blijft de 911 al decennialang trouw aan hetzelfde concept en dezelfde uitstraling. Houdt ook generatie "922" deze droom in stand?

Autotest | Porsche 911 Dromen mag nog steeds

De Porsche 911-992 GTS is een klassieke sportwagen die zijn succes dankt aan de historie en het spektakel. Een volbloed sportwagen die zich ook leent voor dagelijks gebruik.

Plus

  • snel, opwindend en spectaculair
  • ook dagelijks bruikbaar
  • subliem weggedrag

Min

  • relatief kostbaar vanwege hoge CO2-belasting

Conclusie

Is de Porsche 911 generatie 992 nog steeds de droomauto die het al decennia lang is? Ja, zeker. De vormgeving is nog altijd een evolutie, waardoor de begeerlijke vorm van het origineel nog altijd is behouden. Tegelijkertijd gaan de ergonomie en uitrusting met de tijd mee.

Als het op de prestaties aankomt, moet zelfs de meest verstokte liefhebber zich inmiddels neerleggen bij het feit dat elektrische auto's, die een fractie van de prijs van de 911 kosten, inmiddels sneller zijn. Het grote verschil zit in de presentatie en de sensatie. De 911 bouwt op naar een piek en doet dat onder begeleiding van een explosief geluid, waardoor het gevoel van snelheid beduidend groter is. Daarbij zorgen de lage bouw, het lage gewicht en het geavanceerde onderstel voor een weggedrag dat alleen een volbloed sportwagen biedt. Daarom is ook de Porsche 992 de auto waar al zoveel jongetjes en financieel geslaagde mannen van dromen.

Deel deze advertentie