Mercedes-Benz S-Klasse 500 SEL V8 type 2 uit 1986
n.o.t.k.
Bouwjaar | 25-03-1986 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 215.247 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | 78-TVN-8 Verzekeren |
Kleur | Bruin Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.939 cc |
Vermogen | 180 kW (245 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 25-03-1986 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 215.247 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | 78-TVN-8 Verzekeren |
Kleur | Bruin Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 4.939 cc |
Vermogen | 180 kW (245 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Van Krieken Auto's |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Dostalstraat 50A |
Postcode | 5011 LA |
Plaats | Tilburg |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 20672789 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vankriekenautos.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Sedan
Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Transmissie: 4 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Gewichten
Ledig gewicht: 1.706 kg
Laadvermogen: 484 kg
GVW: 2.190 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieurkleur: Beige
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Staat
Aantal sleutels: 2
Prachtige Mercedes W126 500 SEL V8 uit 1986.
Ongekend mooie kleurencombinatie. Chiquer dan dit ga je ze niet gauw tegenkomen..
Altijd in een verwarmde garage gestaan.
Deze verlengde 5 liter V8 was en is nog steeds het paradepaardje van Mercedes, het bankstel op wielen..
DE directeurswagen uit de 80'er jaren!
Voorzien van vele luxe zoals elektrische en verwarmde stoelen, cruise control, een als nieuw zijnde Pullman interieur, 4x elektrische ramen, elektrische antenne, ABS, airbag, koplampwissers en de mooie putdeksel velgen maken deze bolide helemaal af.
Type 2 dus met de gladde zijbeplating, met kunstof afgewerkte kokerbalken en het nieuwer type motorblok wat slechts 215000KM heeft gedraaid, peanuts voor deze befaamde V8.
De afgelopen jaren is de auto alleen gebruikt voor een ritje naar de lokale supermarkt en voor zijn APK keuring.
Dit betekent dat er uiteraard nog wat puntjes op de i gezet moeten worden na het vele stilstaan, heeft een beurtje nodig en de aircopomp moet nog gemonteerd worden (was gedemonteerd omdat deze werd omgebouwd naar R134A.
Bij serieuze interesse is een proefrit natuurlijk mogelijk. Rijdt in alle opzichten geweldig!
2012 was er voor het eerst een nieuwe gasinstallatie ingebouwd en vervolgens in 2013 weer uitgebouwd i.v.m. verandering wetgeving motorrijtuigenbelasting.
Deze gasinstallatie met 100 liter LPG tank krijgt u er vanzelfsprekend bij. Interessant voor wanneer de 500 SEL over 2 jaar weer belastingvrij is.
Valt voor nu in de overgangsregeling waardoor u een kwarttarief betaald.
Velgen zijn recent gestraald en gepoedercoat, zijn dus als nieuw.
PRIJS € -
Inruil mogelijk.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mercedes-Benz S-Klasse | Compromisloos
Mercedes-Benz introduceert de zevende generatie van de S-Klasse. Die is logischerwijs groter, stiller, sneller en comfortabeler dan de voorgaande generaties. Echter, superieure rijeigenschappen zijn met de komst van elektrische auto's zelfs in een middenklasser te realiseren. Bovendien wordt rekenkracht steeds voordeliger, zodat geavanceerde elektronica beschikbaar is in doorsnee auto's. Als de S-Klasse niet kan innoveren met rijeigenschappen of luxe, wat maakt dit topmodel van Mercedes-Benz dan superieur?
De 7e generatie van de Mercedes S-Klasse legt de nadruk op de uitrusting en de rijeigenschappen, nu elektrische auto's al ultiem comfort bieden. Veel vernieuwing en pure verwennerij voor de passagiers
Plus
- extreem comfortabel
- zeer ruim
- vernieuwend
Min
- hinderlijke reflectie luchtroosters in voorrruit
- goede benzinemotor, maar niet zo goed als een elektromotor
- geen virtuele buitenspiegels
Conclusie
Hoe weet de S-Klasse zich te onderscheiden nu doorsnee auto's met elektrische aandrijving al ultiem comfort bieden en geavanceerde elektronica steeds meer gemeengoed wordt? Met innovaties op het gebied van ergonomie, veiligheid, ondersteltechniek en natuurlijk de omvang.
Moderne techniek dient in gewone auto's de functionaliteit en veiligheid. Bij Mercedes-Benz is diezelfde techniek verfijnd en doorontwikkeld om veel meer dan dat te doen. De S-Klasse verwent de inzittenden met overdaad en perfectie. De elektronica gaat verder met 3d weergave. De veiligheid gaat verder met meer zelfrijdende functies. De onderstel-techniek zet stappen vooruit met een betere combinatie van comfort en communicatie met de bestuurder. Daarbij zorgt achterwielbesturing voor ongekende wendbaarheid.
Kortom: bij gewone auto's moet omwille van het budget een keuze worden gemaakt. Bij de S-Klasse is nooit een compromis gemaakt en is steevast gekozen voor perfectie.