Bouwjaar | 2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | - |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Bruin Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.498 cc |
Vermogen | 200 kW (272 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 2024 |
Categorie | Terreinwagen/Pick Up |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | - |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Bruin Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.498 cc |
Vermogen | 200 kW (272 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Van den Udenhout SEAT en ¦koda |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Balkweg 6 |
Postcode | 5232 BV |
Plaats | 's-Hertogenbosch |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)73 - 6442558 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | udenhout.nl/ |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: SUV
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Referentienummer: 346499
Productienummer: 346499
Technische informatie
Gecombineerd vermogen: 200 kW (272 PK)
Vermogen elektromotor(en): 200 kW (272 PK)
Vermogen brandstofmotor: 200 kW (272 PK)
Koppel: 400 Nm
Aantal cilinders: 4
Plug-in hybride: Ja
Tankinhoud: 40 liter
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 7,0 s
Topsnelheid: 220 km/u
Accu snelladen: 50 kW
Maten
Afmetingen (LxBxH): 445 x 184 x 151 cm
Wielbasis: 268 cm
Draaicirkel: 11 m
Gewichten
Ledig gewicht: 1.749 kg
Laadvermogen: 345 kg
GVW: 2.094 kg
Max. trekgewicht: 1.700 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 0,6 l/100km (1 op 166,7)
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 6
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 293 - € 320 per kwartaal
Overige informatie
Rijklaargewicht: 1849 kg
Interieur: Bekleding stof/Dinamica met CUP-buckets en CUPRA logo
De geadverteerde prijs is rijklaar inclusief 2 jaar garantie.
Disclaimer: LET OP: Getoonde afbeeldingen kunnen afwijken van de daadwerkelijke voorraadauto. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Vraag onze verkoopadviseurs naar specificaties van deze auto.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Cupra Formentor | Niet giftig
Cupra is een nieuwe sportwagenfabrikant uit Spanje. Toen Cupra zich voor het eerst aan de wereld presenteerde, beloofde het zich te onderscheiden van andere sportieve merken door de nadruk te leggen op elektrische aandrijving. Echter, de eerste modellen van Cupra hadden conventionele benzinemotoren. Nu, een half jaar na de introductie, is de Formentor voorzien van plug-inhybride aandrijving. Een stap in de goede richting?
De Cupra Formentor is een sportieve SUV die dankzij plug-inhybride aandrijving vlot en toch zuinig is. Ziet er echter spannender uit dan hij is. Uitstekend weggedrag.
Plus
- vlot, stil en zuinig
- uitstekend weggedrag
- leuk en tegelijkertijd praktisch
Min
- niet zo vurig en sensationeel als de 2.0 TSI die hij vervangt
Conclusie
Al na een half jaar na de introductie heeft Cupra de Formentor aangepast. Aanvankelijk was dit eerste eigen model van Cupra alleen leverbaar met een conventionele benzinemotor. Die is vervangen door een plug-inhybride, waarmee de Formentor een half elektrische auto is geworden. Dat is goed en slecht nieuws.
Het slechte nieuws: de Formentor is niet giftig. Alhoewel elektrische auto's technisch gezien veel betere prestaties kunnen leveren dan een verbrandingsmotor (meer vermogen dat sneller beschikbaar is), geldt dat niet voor de Formentor. De elektromotor is niet sterk genoeg om de Formentor tot sportwagenprestaties te bewegen, terwijl de 1.4 liter benzinemotor te veel tijd nodig heeft om voldoende vermogen op te bouwen om echt te kunnen imponeren. Voor vele andere auto's is de 245 pk / 400 Nm sterke hybride een ware aanwinst, maar voor een auto met het imago van Cupra en het veelbelovende uiterlijk van de Formentor ontbreken het vuur, de agressie en de woede.
Het goede nieuws: de Formentor is niet giftig. Dankzij de plug-inhybride aandrijving zijn de uitstoot en het verbruik sterk gedaald en daarmee is de prijs ruim 10.000 euro verlaagd (voor het basismodel zelfs 20.000 euro!). Bovendien kan nu zorgeloos worden genoten in de wetenschap dat de CO2-uitstoot beperkt blijft.