Bouwjaar | 17-12-2009 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 131.550 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 5.204 cc |
Vermogen | 330 kW (449 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 17-12-2009 |
Categorie | Sedan |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 131.550 km |
Deuren | 4 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Groen Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 5.204 cc |
Vermogen | 330 kW (449 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Exclusive Swiss Cars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Tongerloostraat 5 |
Postcode | 5154 PH |
Plaats | Elshout |
Provincie | Noord Brabant |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 21311757 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.exclusiveswisscars.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Constructiejaar: 2009
Technische informatie
Aantal cilinders: 10
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 90 liter
Acceleratie (0-100): 5,1 s
Topsnelheid: 250 km/u
Ledig gewicht: 1.940 kg
Wielbasis: 294 cm
Interieur
Interieurkleur: brown
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 319 g/km
Energielabel: G
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 13,4 l/100km (1 op 7,5)
Brandstofverbruik in de stad: 19,7 l/100km (1 op 5,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 9,7 l/100km (1 op 10,3)
Onderhoud
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Historie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Staat
Algemene staat: zeer goed
Technische staat: zeer goed
Optische staat: zeer goed
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 344 - € 376 per kwartaal
De Audi S8 5.2 V10 in donkergroen metallic met een kastanjebruin interieur is een uitzonderlijke en zeldzame vondst in het youngtimer segment en op de klassieke automarkt. Deze auto, een unieke combinatie van verfijning en brute kracht, verdient ontegenzeggelijk een ereplaats als klassieker.
Een Unieke Youngtimer
De Audi S8 met de 5.2 liter V10 motor is een auto die zijn tijd ver vooruit was. Geïntroduceerd in 2004 als een facelift van de A8, combineerde deze wagen het luxe comfort van een sedan met de prestaties van een sportwagen. Het donkergroene metallic exterieur en het kastanjebruine interieur geven deze S8 een tijdloze elegantie en verfijning, terwijl de krachtige V10 motor een opwindende rijervaring biedt die vandaag de dag nog steeds indruk maakt.
De 5.2 V10 Motor
Onder de motorkap bevindt zich een 5.2 liter V10, een krachtbron die zijn oorsprong vond in de motorsport en werd ontwikkeld in samenwerking met Lamborghini. Met een vermogen van 450 pk en een koppel van 540 Nm, was deze motor in staat om de S8 van 0 naar 100 km/u te laten accelereren in slechts 5,1 seconden. Dit was indrukwekkend voor een auto van zijn omvang en gewicht en stelde de S8 in staat om zich te meten met de beste sportwagens van zijn tijd.
Toekomstige Klassieker
In een tijdperk waarin de automarkt steeds meer verschuift naar elektrische voertuigen, staat de S8 5.2 V10 symbool voor een uitstervend ras van high-performance sedans met grote, atmosferische motoren. Dit maakt deze auto niet alleen zeldzaam, maar ook zeer begeerlijk voor verzamelaars en autoliefhebbers. De originele kilometerstand van slechts 131.000 kilometer betekent dat deze S8 nog net ingereden is, wat zijn waarde alleen maar vergroot.
Uitstekend Onderhouden
Dit specifieke exemplaar is afkomstig van de tweede eigenaar, waarbij de eerste eigenaar niemand minder dan Audi zelf was. Dit benadrukt de unieke status van deze auto. Het voertuig is perfect onderhouden door dealers en specialisten, inclusief een recente reiniging van de inlaat - een bekend probleem bij deze motoren, wat aantoont dat er zorgvuldig voor deze auto is gezorgd.
Opties en Uitrusting
Deze S8 is r
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Audi A8 | De wet van de remmende voorsprong
Audi heeft als slogan: "voorsprong door techniek". Juist nu elektrische auto's en zelfrijdende auto's in het middelpunt van de belangstelling staan, heeft Audi als geen ander kans om zich te bewijzen. De nieuwe Audi A8 belooft daarom hybride-aandrijving én de meeste geavanceerde zelfrijdende functies in een productieauto. Is dit voorsprong door techniek op zijn best?
De Audi A8 is klaar voor de toekomst met hybride aandrijving en verregaande zelfrijdende functies. Zonder die opties scoort de A8 vooral met het comfort en de rijeigenschappen.
Plus
- zowel comfortabel als sportief
- smetteloze bouwkwaliteit
- vernieuwend bedieningsconcept
Min
- kleine bergvakken in het interieur
- beloofde zelfrijdende functies nog niet beschikbaar / niet toegestaan
- effect hybride-aandrijving minimaal
Conclusie
Is de nieuwe Audi A8 "voorsprong door techniek" op zijn best? Dat kan het zijn. Het grootste pluspunt is dat de nieuwe A8 nog meer comfort biedt dan de concurrentie en met een druk op de knop ook meer dynamiek aan de dag legt. Het nieuwe bedieningsconcept betekent een stap vooruit, maar is tegelijkertijd vertrouwd.
De huidige "mild hybrid" biedt in de praktijk nauwelijks meerwaarde, want de prestaties en het verbruik zijn niet beter dan die van concurrenten zonder hybride-tecniek. Echter, een meer effectieve "plug-in hybrid" is aangekondigd.
De "level 3" zelfrijdende functies bieden extra comfort en veiligheid, maar wederom niet meer dan de concurrentie biedt. Pas wanneer de overheid het Audi toestaat de beloofde "level 4" zelfrijdende functies te activeren, zal de A8 echt een voorsprong nemen. Vooralsnog wordt de Audi A8 echter geremd door de wet.